fredag, maj 05, 2006

Semifinalvinst!

Om man ser på resultatet så var de utklassning. 5 - 0 blev slutresultatet men Derby var inte värda att förlora med så mkt..

Dagen började med att vi åkte till träningsanläggningen vanlig tid (ombytt o klar kl 9). Där hade vi en "dagen innan träning" (samma som vi hade igår) fast de var samma dag... iaf.. en lättare träning o sen käka direkt. Vi kom iväg från anläggningen runt 12 - 1 nånstans.

Avspark var kl 7 och jag började på bänken. Första halvleken var jämn(tycker jag) men vi leder med 2 - 0 i halvlek. Nästan så att dom hade fler lägen, men vi gjorde två individuella mål. Ena var långskott i öppet mål efter att målvakten vunnit ett motlägg fast den kom till en av våra spelare. Det andra var ett ruskigt snygg mål av McGurk. en långboll från våra backar blir rensad av deras backlinje. gurkan slår till bollen på volley i midje/bröst höjd från ca 25 meter över målvakten i bortre hörnet. Ruskigt bra träff!

i andra måste ju Derby lyfta upp laget för att få till en kvittering, vet inte ifall de e därför vi kan göra fler mål. Alla 3 målen i andra var iaf från mkt bra spelsekvenser. Jag fick hoppa in sista 20 minutrarna och jag fick även äran att slå in slutresultatet 5 - 0 i tredje tilläggstiden. Kanske skulle ha gjort mål på ett inlägg 5 min tidigare, men jag e nöjd att få göra mål iaf.. :-)

Nu väntar antingen Southampton eller Blackburn på fredag eller torsdag... Sen e det slutspelat!