tisdag, februari 14, 2006

Tisdag

Jobbig rehabtraning med alla andra skadade blev de idag.. usch.. alla andra i laget gjorde en lugn traning med reserverna eftersom dom spelat match ikvall.

Vi skadade borjade med att kora 20 min pa cykeln. overvakade sa de gick inte att lata... efter de korde vi 2000 m pa en "roddmaskin" eller vad det heter... gick inte o sloa nu heller.. man skulle komma under en viss tid.. efter de hade iaf jag mjolksyra! (kan iochforsig bero pa att jag aldrig gjort en san ovning forut...) Sen var de dags med dom "vanliga" ovningarna som vi brukar gora med laget. Mest for laren,hoften o magen... Efter det sa skulle vi ga in pa lite mer individuellt inriktade ovningar. Eftersom vi var ganska manga med skador runt ankeln sa korde vi 10 min med att sta med en fot pa en mjuk grej( fungerar ungefar som en balansplatta) medans vi kastade runt en 15 kg boll till varandra.. Sen fick jag sjalv kora en ovning med vikter for overkroppen(dom pastar att jag behover det...) Till sist gick vi antligen ut ur gymmet o gick ut pa traningsplanerna, lite latt joggning och nagra lattare smaovningar sa var vi klara for dagen!

hem o sova blev de.. fick bara ca 5 timmars somn igar natt sa de behovdes ta igen... oso tyvarr maste jag dra mej till traningsanlaggningen vanlig tid imorrn medan dom andra killarna i huset kan ta de lugnt hela dan..