måndag, juli 10, 2006

första söndagen

Anlände sent igår, bagaget fastnade i danmark o på grund av det missade jag båda målen i VM-finalen eftersom jag fick fylla i lite lappar.. Fick tillbaka väskan sent idag…

Första dagen inleddes då med att gå till träningen utan några fotbollsskor… Pick-up platsen var den vanliga, likaså tiden. Enda skillnaden var att vi nu var nästan 20 st spelare som skulle få plats. Förra säsongen var vi som mest 16 man – en full bus. Men nu kommer vi behöva två bussar hela tiden.

Truppen i år är alltså mkt större. Förra säsongen var vi 18 spelare varav 3 st var målvakter. Nu e vi 22 st och bara två av dom e målvakter. Det konstiga är att det verkar bara vara jag och Adam McGurk som är anfallare i år..

Vi kom till träningsanläggningen vid 9. tränaren hälsade på oss och sen fick vi gå o hämta våra nya träningskläder. (en försämring sen förra året). Sen fick vi väga o mäta oss. Dom kollade även hudfettet…

Tränarna lovade att första veckan skulle bli lugn.. Träningarna idag var la ganska lugna, men vi kommer troligtvis träna 2 ggr om dagen 6 ggr i veckan.. så det kommer nog bli ganska jobbigt ändå…

Träningen innan lunch bestod av jogging och situps/armhävningar och dylika övningar. Efter lunch blev det lite teknikträning med boll (vi rörde inte en boll på hela första passet). Jag använde eriks skruvdobb eftersom mina skor var i danmark… inte särskilt roligt o springa på en hård plan med såna skor… :-/

Molnigt hela dagen och duggregn då och då… Man längtar redan hem :-)