fredag, juli 14, 2006

Torsdag

Morgonen blev hårdare än det har varit tidigare.. Vi började med att löpa tre varv runt hela gräsytan på träningsanläggningen. Nytt för denna gång var att vi skulle göra det under 12 min.

Vi började med ett varv på 4 min o 15 sek. Alltså fick vi dra på lite så vi skulle hinna... andra varvet tar vi på 3 min o ca 10 sek... då låg vi klart under vad vi behövde springa så vi slappna av o tog sista varvet på 3 min o 30 sek... vi kom alltså i mål en minut "för tidigt". Tränarn sa att de e nog bra ifall vi byter tempohållare till nästa träning.. :)

Sen var de dags för lite boll/uthållighetsövningar. Dom dela in oss i grupper på 3 pers. två gubbar med boll står ca 50 meter från varann så springer den tredje mellan dom två o gör nåt.. t.ex. nickar.

Så t.ex... Nicka hos ena gubben, vända sig om springa 50 min o nicka en gång hos den andra. O sen springa tillbaka till den första igen för att nicka igen. Tränarn ropade "change" efter ca 30 sek o då sprang en av dom på utsidan in o gjorde exakt samma sak. Så höll man kanske på i 5 min. sen drickepaus oso en ny övning fast på samma sätt. Det blev faktiskt ganska jobbigt till slut. Tränarna såg att det tog o dom frågade vad vi tyckte om träningen å då beslutade dom att dom yngre skulle ta de lite lugnare oso kör vi bara simning efter lunch.

Innan vi käkade hann vi dock med att köra lite core-övningar.

Nu E jag tillbaks i sverige över helgen eftersom min syster ska gifta sig. Fick träna på egen hand nu på fredagen, var ute o sprang o gjorde lite småövningar... Hela laget fick faktiskt ledigt lördag o söndag... vette tusan ifall de bara var för att jag åkte hem.. men dom hade aldrig en hel helg ledig förra försäsongen...

för övrigt så har vi blivit tilldelade uppgifter nu... Jag får hjälpa till med att ta ut o in a-lagets träningsgrejer.. typ koner o ställa ut målen osv.. Skorna jag ska putsa denna säsongen är Gavin McCann, Kevin Phillips o Peter Whittingham.. (förra året hade jag bara ett par skor, halva säsongen..) Fast iofs delar jag dom 3 med en förstaårs junior...