måndag, augusti 28, 2006

Måndag igen

Idag var det en röd dag i england(vet faktiskt inte om det var det i sverige också...) så istället för att dom flesta gick till college fick vi träna på morgonen.

Vi började med att gymma... Det kändes att man inte har gymmat på ett tag... Jag o erik satt o pressade med 50 kg på bänkpressen när man sneglade över till gurkan o shane, som bor i mitt hus... dom körde med 70 kg... En knäckande syn men vi arbetade på, fast med lite minskad stolthet...

Efter gymmet fick vi 30 min på oss innan vi skulle vara ute på gräsplanen. Det var spel 7 vs 7 som gällde idag... 3 matcher och emellan var det inlägg och nicktävlingar...

Av nån anledning känner man sig alltid seg på måndagar... Denna dag var inte annorlunda... Tränaren skyller på att vi inte gör dom sakerna vi har blivit tillsagda att göra på söndagar.. (simma eller jogga) Men jag kan tyvärr inte skylla på det eftersom jag faktiskt simmar varenda ssöndag.. Om jag skulle fått bestämma så skulle man fått en extra dag ledig efter match. (sen ifall de hjälper eller inte vet jag inte... men gott skulle det vara :-P)

En "rolig" sak under träningen var att nye ägaren, amerikanen Randy Lerner, och a-lagstränaren Martin O'Neill kom o kikade en liten stund och snackade med våra tränare...

Jag klarade iaf hela träningen utan att klappa igenom totalt och det kändes helt rätt att få eftermiddan ledig.