söndag, augusti 27, 2006

Vinst med hela 4 -0!

Jag hade inte hört så mkt om Middlesborough innan matchen men som vanligt så trodde man la att dom skulle var ganska bra.
Men som vanligt(?) öppnar vi starkt och vi "dominerar" första halvlek, åtminstone första halvtimman. Jag o gurkan hade fått väldigt starka tillsägelser att inte låta målvakten rulla ut bollen till sina backar(tränarn ville alltså att dom skulle kicka långt istället). Det kändes som att den taktiken funkade bra och dom fick aldrig riktigt tag på bollen o sitt spel. Vi hade däremot bra spel emellanåt och det kändes som att alla målen kom till av bra spel från våran sida. Alltså inte bara av misstag från deras sida.

Det stod 3 - 0 i halvlek efter att gurkan gjort två mål och våran mittback nickat/"handat" in bollen i mål. Jag får hoppas att jag snart får göra mål... hade ett grymt bra läge som jag skulle nickat in efter att gurkan slått en snabb frispark men av flera anledningar (därbiland att jag inte e bra på nicka...) så missade jag trots att jag var omarkerad...

För att nämna nåt bra så hade jag dubbel assist till båda gurkans mål... vilket iofs inte säger mkt .. :-)

Andra halvlek har vi la också, även fast dom e lite mer med i matchen. Jag får en chans till innan jag blir utbytt (som vanlit..) efter ett inlägg så nickar våran mittback (vad *** gjorde han uppe i motståndarens straffområde??) bollen till mej och jag skjuter på direkt... rakt på målvakten från ca 10 m... returen går dock ut tillbaka så jag springer dit.. tyvärr e jag felvänd o även fast jag var först på bollen igen så kommer den nya schweizaren o skjuter bollen i mål precis framför fötterna på mej... Tekniskt sett var det assist från mej 8-) Men jag skulle ha gjort mål på första läget... grymt tråkigt om man ska börja missa alla lägen nu i serien... :-/

Jag blev iaf utbytt med en kvart kvar.. Det blev inga fler mål. Men en skön seger var det iaf. Nu vet man ju inte hur bra dom här är mot andra lag i serien eftersom de bara gått 2 matcher, men det kändes som att vi gjorde en väldigt bra match. Fortsätter vi såhär så kan vi nog vara lika framgångsrika som förra säsongen...