söndag, augusti 13, 2006

freda o lördag

Fredag var lugn.... bara lite positionsspel inför morgondagens match...

Lördag: Match mot skotska Hibernian... dom kommer med sitt u17 lag.. ( vi e u-18).

Första 20 min känns det grymt bra för oss... Kunde nog ha ledit med några mål... men så blev det inte... 0 -0 stod sig ett bra tag i första... Jag vet inte om det var för att vi fick ett mål, men sista 20 min fick dom lite spel o hade faktiskt några lägen. t.ex. fick våran målvakt tippa en boll till hörna nere vid en stolpen efter ett direktskott.

Vi fick då alltså ett mål efter ca 25-30 min (e faktiskt väldigt osäker på tiden). gurkan hinner före målvakten på ett inlägg efter ett bra anfall från vår sida. Målvakten hann dock träffa gurkan... tog nån minut innan han kom in på plan igen... Trots lite sämre spel mot slutet så får vi till ett 2-0 mål innan pausen. lite trassel på en hörna så gör våran mittback mål.

i halvlek byter tränarn som vanligt ut några spelare.. och som vanligt e jag en av dom... Matchen flyter på o efter 15 min i andra så byter tränarn ut ytterligare några äldre spelare... Innan kändes som att vi hade en hyfsat stabil ledning. (skulle egentligen punkterat matchen i första halvleken med spelet vi hade).

iomed dom många bytena så tog skottarna över mer o mer o dom får in en kvittering. Såg tyvärr inte målet för jag höll på o värma upp... Nästan direkt efter avspark hör jag att det blev mål igen (missade också denna pga uppvärmning) men nu blev det avblåst för offside... det var alltså skottarna som hade en 2-2 boll inne... Jag får då komma in sista kvarten. Det stod fortfarande 2-1. Hyfsat roligt läge o komma in i faktiskt eftersom andra laget körde allt offensivt så det fanns stora luckor i försvaret.

Min första bollkontakt blir ett utspel till yttermitten, jag sticker därefter in o boxen o han slår in ett inlägg till mej som jag nickar i ribbans översida.. Skulle vart ruskigt skönt o få satt den! Men men.. målet kom ändå lite senare. Efter dåligt försvarspel från deras sida står jag helt fri precis innanför straffområdet o de var bara att passa in bollen förbi målvakten.

Sen hade vi en 2-3 bra chanser att utöka ledningen, men istället får dom till en reducering o det blev lite, inte mkt, spänning i slutet. Men vinst blev det o det e alltid positivt.

Nästa helg börjar då äntligen serien! Får hoppas det går bra, vi har ju inte mött nåt vidare bra motstånd i träningsmatcherna så man vet inte riktigt vart vi står för tillfället. Men de ska bli roligt o få spela om nånting nu!

Imorrn e vi helt lediga men de blir la som vanligt lite bad......