onsdag, november 22, 2006

Helgen o mån, tis..

I lördags spelade vi derby mot Birmingham City. En match som vi vann med 3 -0 och jag fick göra ett av dom. Mitt första för u18 denna säsong. Det kom till efter ett inlägg som jag nickade in från ca 5 m håll... (ja, det var faktiskt ett nickmål... konstigt men sant). Alla målen kom till i första halvlek och vi hade la matchen under kontroll efter dom två första målen. Inga mål i andra, men med lite tur kunde vi nog gjort något mer.

På söndagen fick vi åka in o träna eftersom reservlaget skulle ha match på måndag. Vi kommer in runt 9 -10 tiden och väl där visar det sig att vi bara ska jogga i 30 min... Kändes ju lite onödigt, men dom litar inte helt på att vi joggar eller går o simmar själva.

Måndagen e det då reservlagsmatch. Vi kommer in kl 11 till träningsanläggningen och har en väldigt lätt träning, tror det bara var kvadraten. Sen in o käka o sen iväg med buss till matchen. 3 timmar innan matchen käkar vi som vanligt på ett hotell ca 30 min från arenan. Matchen slutade 3 -2 till dom trots att vi tog ledningen efter mindre än 5 min. Jag fick inte spela nånting.

Vi är på träningsanläggningen vanlig tid (kl9) på tisdagen trots att vi inte kom hem förrän ca 12 efter matchen. Morgonen börjar med ett blip-test eller vad det heter. Dom som spelade i matchen behövde inte göra det. Jag fick 14, 2 eller nåt sånt för varken jag eller han som hade koll på mig visste exakt.. Kom 3a av dom som gjorde det, han som vann kom till 14,10 tror jag. Fast jag tror en innermitt som spelade matchen skulle kunnat fått bättre... men mne.. Efter det får vi en halvtimmes paus o sen går vi ut o kör inlägg o avslut. Lunch o sen på eftermiddagen kör vi bara kvadraten och lite situps...