torsdag, november 16, 2006

Första målet för säsongen! (måndag - tors)

Veckan började med en väldigt lugn måndag. Vi var 6-7 spelare från u18 som skulle vara med reservlagsmatchen på tisdagkväll så vi hade en väldigt lugn träning på måndag eftermiddag. Lite kvadrat och 10 min själv med bollen..

Tisdagen började precis som måndagen med sovmorgon. Vi kom till träningsanläggningen vid 12 tiden och gjorde en liknande träning som dagen före, men nu var hela truppen till matchen med. Efter det käkade vi en stor lunch o sen satte vi oss på bussen för att åka ca 3 timmar till london och arsenals damers hemmaplan.

ca en halvtimme från arenan tog vi dock ett stopp på ett hotell där vi också käkade "före match måltid" som bestod av flingor o mjölk o rostade bröd med bönor och äggröra. Fanns ävn lite pasta och tomatsås. vi käkade vid 4 tiden.

Kickoff var då kl 7 och jag fick spela hela matchen. Dom gjorde 1-0 i mitten av första innan jag fick göra mitt första mål i år bara några minuter före paus.en djupledsboll som jag sprang på o vann duellen mot ytterbacken. Jag höll dock på o ramla men jag lyckades ändå få till en vänsteryttersida o flicka bollen över målvakten som kom utrusande.(http://www.avfc.premiumtv.co.uk/page/sub/TVNews/0,,10265~928543,00.html länk en intervju och bilder från matchen och målet, man måste nog tyvärr vara medlem för att se det dock..)

Andra halvlek dominerar vi och vi borde ha fått in ett mål till. Jag hade en del chanser där jag kunde ha gjort mål och vi hade även en straff som målvakten räddade.matchen slutsade dock 1-1. Lite missnöjda med resultatet var vi, men de var nöjda med hur vi spelade.

På vägen hem drabbades jag av kramp i baksidan av låret vilket jag trodde var en vanlig kramp. eller ja, det var de la.. men nu efteråt har det känns värre än jag trodde och idag torsdag gymmade jag och joggade sakta i 30 min och fick lite massage. Förhoppningsvis kan jag spela på lördag, men det e inte jättetroligt. Eftermiddagen fick vi ledig.