onsdag, november 01, 2006

Tisdag

På morgonen började jag med att cykla lite för att värma upp innan småövningarna så att jag inte skulle sträcka mej igen. Övningarna gick, men dom har blivit lite jobbigare sen i början av säsongen.

Efter det följde vi "halvskadade" med laget ut o gjorde uppvärmningen med dom. När dom sedan gick över till sin träning fick jag o den andra skadade personen gör flera olika jobbiga saker. T.ex. springa runt träningsplanerna tre varv på 10 min, springa runt två pinnar så många ggr som möjligt under 4 min. Sen var det även flera små bollövningar som var i högt tempo. Vi slutade träningen med lite sprinter.

Sen in o käka o vila lite. Eftermiddagen spenderades i gymmet. Vi började med 20 min på cykeln och sen fick vi välja mellan att göra 3000 meter på roddmaskinen eller att göra 5 ggr 500 på roddmaskinen. Första skulle göras på 11 min o 30 sek, andra skulle vara under 1 min 50 sek varje gång.

den andre killen ville köra 3000 meter men jag vill köra 5 ggr 500. Efter lite övertalning och att alla vi frågat valt 3000 meter så gick jag med på att göra det. Båda klarade tiden, även fast det var riktigt jobbigt. 11 min 27 sek fick vi båda två. (jag hade11: 26,7 o han hade 11: 27,2... )

Eftet det var kroppen riktigt mör så det blev en lång vila med lite stretchning. Vi avslutade dagen med att köra lite fotbollstennis...

Onsdag helt ledig, men planerar att gå o bada för träningsvärken e inte liten!