tisdag, juli 18, 2006

måndag o tisdag

Helgen var bra, bröllopet gick fint båda sa "ja". kom Tillbaka till det förvånansvärt varma engladn på söndag kvällen.

Måndagsträningen började med att vi som vanligt fick springa 3 varv runt planen... nu på 10 min.. Sen var de nån blandning av teknik o löpträning som gällde. 4 kvadrater 10 ggr 10 meter stora och kanske 40 meter från varandra. Alla hade var sin boll och man skulle röra sig hela tiden med bollen vid fötterna. Man var inne i en kvadrat hela tiden tills ropa nåt o då sprang man till den kvadraten han syfta på... go bollövning i början men i slutet blev man helt slut så då var de mest bara att orka röra på sig... Sen var de lunch.

Efter lunchen hade vi en snabb fotbollsträning på 30 min. det var bara man-mot-man spel som gällde. Vi körde 1 vs 1, 2 vs 1 och 2 vs 2. Gick ganska bra faktiskt... fast inte för erik (;-) Du kunde la åtminstone försökt stå kvar på bena nån gång? :-P)

Sen gick vi in o gjorde core-övningar o sen var vi klara för dagen.

Förstpå morgonen var vi på plastgräset o gjorde lite coreövningar. sen 40 min vila innan vi stack ut på gräset-

Vi körde för omväxlingskull tempolöpning som uppvärmning (eller vad man ska kalla det..) jogga lugnt i 1 min 20 sek, sen när dom vissla så sprang vi 70% i 40 sek o så gjorde vi la i 10 min eller nåt. Sen körde vi en fotbollsövning där man skulle hålla bollen i laget. var typ 5 mot 3 eller nåt liknande.

Sen var det löpövning som gällde. Springa fram o tillbaka till 3 olika distanser. Sen vila o sen göra om det 4 ggr. Var helt slut efter det. Och träningen var också slut, men tränaren sa att förra året så körde dom dubbelt så mkt... Får hoppas att de e värmen som gör att vi inte orkar lika mkt som dom andra gjorde förra året...

Efter lucnh så spelade vi match för första gången. 9 mot 9. Fick gjort 2 mål så de kändes bra... men spelet i sig gick la inte jättebra..... fast tränarna sa att dom inte förvänta sig mer av oss nu i början :-/

sen bar de av hemåt. nu sitter jag här... hade tänkt o gå ner o simma lite snart... har varit jättevarmt hela dagen o de e ju självklart att våra duschar i huset ska paja nu :-/ Imorrn ska jag göra engelska skrivprov... missar matchen mot reservlaget... ja o zoltan kanske slipper träna imorrn... eller så kanske vi får jogga själva... vi får se...