tisdag, augusti 29, 2006

Tisdag

jag kände redan på morgonen att detta skulle bli en lång dag. Slet mej upp ur sängen och tog nåt litet till frukost oso ställde jag o zoltan oss o vänta på bussen.. efter ca 10 min insåg vi att vi hade missat bussen och därför fick vi gå ca 5 min till huvudleden.

Som vanligt körde vi lite småövningar på morgonen, men idag var våran fystränare inte där så då tog reservlagets fystränare över och då blev det helt plötsligt ganska jobbigt... Innan övningarna hade jag fått hjälpa till o hämta vatten åt a-laget, flytta deras mål så dom kunde spela småspel och pumpa deras bollar bara för att dom andra var upptagna med "skolarbete".

Vi börja våran träning med lite sprinter och sen körde vi lite kortpassningsövningar.. Till sist körde vi lite speluppbyggnadsträning.

Sen in o käka o snabbt tillbaka till omklädningsrummet för att lyssna på musik o få en kort stund vila. Man hinner nästan nicka till innan dom andra stormar in o säger att träningen börjar om 10 min. Bara o ta på sig skorna o gå ut och det visar sig att jag kommer få nicka... Inläggs o avslutningsträning var det som gällde på eftermidddagen.. I lite lätt duggregn och stark vind... Kändes SÅdär roligt att köra inlägg när bollen stannade när dom slog inlägg från ena sidan.. andra hållet var ju rena skotten.. :-/

Tyvärr vann målvakterna tävlingen i slutet och därför fick vi utespelare som straff att springa fram o tillbaka över gräsytan på mindre än 65 sek... sista man kom dit på 77 sek men dom var sjyssta och lät oss undan ändå... Men tyvärr kände benen av spurten... haltandes in i omklädningsrummet var sängen allt man tänkte. Ska bli grymt skönt att få hela onsdagen ledig!

En tråkig sak som hände idag var att en i laget blev kickad från klubben. Han har varit på gränsen tidigare och fått varningar.. men idag tog det alltså slut.. han hann att vara med på första träningen men blev inskickad ca 10 min innan den var färdig...