fredag, september 01, 2006

Fredag

Dagen var nästan precis som alla andra fredagar...

småövningar i gymmet, ut på plastgräset och köra, som erik säger, världens roligaste* uppvärming. Sen var det lite sprinter som var mest på skoj och till sist fick vi 15 min där vi fick göra vad vi ville...

på tal om sprinterna så var jag ruskigt nära att få stå o sjunga ensam inför hela gruppen... Dom dela upp oss i 4 grupper rangordnat.. (premier league, the champio... osv..) den som vann sprinten gick upp en serie o den som förlora åkte givetvis ner... Jag fick då privilegiet att börja i den lägsta (vilket faktiskt speglar hur bra jag var på det..)

Det var alltså inte vanliga sprinter utan han sa ett engelskt lag som atningen låg i högsta eller nästhögsta ligan oso skulle man springa åt det hållet ligan, som laget låg i, var tilldelad.. om det låter konstigt så kan jag meddela att jag hade problem bara att sätta in dom i högsta eller lägsta divisionen. Av dom 3 första sprinterna kom jag tvåa, näst sist och sist... (5-6 st i varje) Jag kände då inför sista att det här kommer bli tajt.. jag tänkte köra taktiken att jag står längst bak oso ser jag vart alla andra sticker så följer jag efter.. hinner ju alltid upp nån...

Den planen sprack iochmed att tränarn sa till oss att vända oss åt andra hållet... Jag fick klara det på egen hand... Jag sprang faktiskt åt rätt håll, men jag tog absolut längst tid på att bestämma mig.. och givetvis kom jag sist i mål... Fast.. som tur var hade en 1årsjunior spurtat allt vad han kunde åt andra hållet... (det roliga var att han gjorde exakt samma sak i sitt förra lopp) jag kom undan med blotta förskräckelsen..

men till straff fick man då lyssna på en kort snutt av refrängen på ymca och En (som engelsmännen helst glömmer... ja, alla vi andra också för den delen) minst sagt egen tolkning av den engelska nationalsången.

Sen var det inte så mkt mer på träningsväg.. en kort genomgång av vad arsenal e bra på(yttermittarna löper in mot mitten och andra fyller på) och lunch sen bar det av hemåt o förberedning för matchen imorrn!

Hoppas det går bättre än förra gången, då vann arsenal med 5 -1...