lördag, september 02, 2006

Oavgjort!

Arsenal började dagen med att komma försent så vi fick skjuta lite på matchen. Sen kom våran tränare in med deras laguppställningen som dom skrivit på matchrapporten..av nåon anledning hade dom redan skrivit in slutresultatet - 2 - 0 till dom...

Det blev ju inte rätt... men det stod faktiskt det i halvtid. Men efter en mer eller mindre peppning från tränaren så kunde vi vända i andra halvlek och vi skulle ha vunnit med alla dom lägen vi hade...

Matchen började hyfsat för oss och vi hade några lägen.. bland annat blev jag nerknuffad i straffområdet när jag skulle nicka(var nog lika bra med det facit jag har...) tyvärr så gav inte domarn straff på det som vi andra(villa spelare) tyckte var solklart straff. Kommer inte ihåg så mkt av deras mål, men jag tror det kom efter kanske 20 min?... aja.. vi tryckte på och hade lika många om inte fler chanser än dom. Jag hade t.ex. en ribbträff. i slutminuten får dom dock till 2-0 efter ett långskott på en hörna... jag touchade bollen sist, även fast det inte var jättemkt, så det känns skönt att äntligen fått göra ett seriemål denna säsong...

Andra halvlek börjar bra med tränaren i friskt minne och vinden i ryggen. Vi kvitter direkt, tror det tog ca 1 min. Vi fortsätter att trycka på och efter 5-10 min kommer även 2-2. Nu har vi verkligen press på dom och det känns frustrerande att vi inte kan pressa in bollen. Men som alltid när ett lag pressar på så kontrar det andra laget. Nu blev det ju inga mål och jag tror inte heller dom hade någon jättechans... men det kändes ändå som att det kunde vara en sån här dag som allt går emot en trots att man spelar bra.

Vi fortsättar att ha det mesta trycket halvlek ut och vi har ett flertal hörnor där gurkan på bortre stolpen nickar inåt.. utan att vi kan trycka in den.. Det blev tyvärr inga fler mål och det känns väldigt surt efteråt.. vi hade matchen och vi borde ha avgjort i andra. Inget ont om arsenal, dom var väldigt bra när dom hade bollen. Men när vi körde hårdare och pressa dom hela tiden så tog vi över.. Vinden hjälpte givetvis också..

Till sist kan jag meddela att jag fick mitt första gula kort i villa dressen *stolt* :-)
För att dra hela historien så började vi ett anfall från nån back, jag tar emot bollen och petar den åt sidan för att springa ut mot kanten. Ytterbacken eller mittbacken kommer inflygande och kapar mej bakifrån* när jag ska vända, han får gult kort.

Vi får frispark och det skapas lite tryck på dom. När vi sedan förlorar bollen får samma spelaren bollen på vänsterkanten och springer för att skjuta upp den till en kontring(kanske inte skulle vara en av dom farligare.. men iaf) jag springer efter och försöker givetvis stoppa det. En glidtackling som kanske inte var jättetajmad och jag tog la inte direkt bort foten när jag insåg det.

Klart gult kort inom genren "ful eftersläng". Men det kändes ändå helt rätt. dels för hämnden skull, dels för att det kunde bli en kontring.. Dessutom är risken för att jag kommer få fler gula kort väldigt liten så man kan unna sig detta ibland...

efter matchen fick vi käk o sen stack jag direkt hem o la mej i sängen, var helt slut. sov en liten stund och sen när man vakna så kände man hur det värkte i hela kroppen... Speciellt benen e helt borta.. kommer nog bli en liten joggingtur och lite bad efter det imorrn, om dom dumma damerna i receptionen släpper in en....