söndag, oktober 08, 2006

förlust i seriefinalen

Fredagen var som vanlig.. småövningar i gymmet o sen ut o ha den vanliga uppvärmningen o sen blev det lite spel UK mot resten... Engelsmännen hade inte jättemkt o säga till om.. Sen lunch o sen hem för att förbereda sig inför matchen.

Kick off var kl 11 och det var borta mot Leicester.. Första halvlek var hyfsat jämn men dom tog ledningen efter lite trassel framför vårat mål där målvakten till slut styr upp bollen i krysset.. Vi kvitterar senare efter en retur och 1-1 var även halvtidsresultat. Ett rättvist resultat tycker jag.

Andra halvlek börjar vi bra o vi har 2-3 lägen första 5-10 min.. Men efter det fick dom så en frispark i bra läge, tror det var deras första chans i andra. Dom skarvnickar in 2 -1 när det kändes som att vi var på rätt väg... Efter det målet kom vi aldrig riktigt tillbaka och det var la dom som hade bollen mest. När dom sedan gör 3 -1 på en retur blir jag o två "utlänningar" utbytta med 30 - 20 min kvar.. Dom gör sedan 4 -1 och sedan får dom faktiskt en spelare utvisad efter två gula kort. Men trots att vi var en man mer och låg under så var det dom som pressade oss i slutet...

Dom var helt klart värda vinsten men om dom inte skulle fått 2 -1 målet så tror jag nog det skulle blivit en helt annan matchbild.. Så nu tror jag vi ligger 7 p efter Leicester i serien och det kommer bli jobbigt o ta igen.