fredag, september 29, 2006

Morgonen börjar med att doktorn konstaterar att jag kan träna, även fast jag har kvar vissa symptom (t.ex. täppt näsa). Tror det var för att jag inte hade nån feber o hade normal puls igen...

Då gick jag alltså från att inte tränat nån fotboll på 4 dagar köra den tuffaste dagen med en förkylning halvt kvar i kroppen.. Det började med två varv runt hela gräsytan för att förbereda oss inför gymmet. (dom har börjat försöka så att vi ska vara mer seriösa när vi jobbar i gymmet men även på fotbollsträningarna)

Sen gymmade vi då.. detta var ändå nerdragningen från en vanlig torsdag då jag bara körde 2 set istället för 3. Denna gången gick de bra trots att erik var med... (fast på nåt konstigt sätt körde han också mitt reducerade program... 8-))

efter det fick vi en halvtimmespaus innan vi gick ut till gräsplanen. Fotbollsträningen började med dom vanliga övningarna runt koner o pinnar... Sen körde vi lite passningsövningar innan vi gick över till den "riktiga" träningen. Det var försvarspel, vi attackerar med ca 8 spelare oso försvarar dom med 6 st. e la en halvseg träning när man e anfallare, men de var hyfsad ändå...

lunch o sen en vila på ca 1 timme... Efter lunch hade vi då spel 8 vs 8 tror jag... "england" mot europa. var två reservspelare med också.. Stämningen var bra i båda lagen. Europa var nog favorit, trots språkbarriären... helt oväntat var englands lag uppbyggt av "fysiska" spelare...

Det blev hyfsade jämna matcher.. Trots spelövertag för europa så vann england första 15 minutraren med 1 - 0. i andra tog vi oss i kragen och kunde lätt slå tillbaka dom med 2-3 mål.. Ett mål värt o nämna var eriks banan till mej som jag inte behövde göra för att styra in i mål.. trodde först att han försökte döda mej genom att lägga den vid målvakten o mittbacken, men de gick turligt nog bra...

Sista matchen präglades av bra anfallspel men ganska så dåligt försvarsspel.(som tränarna kanske inte var helt nöjda med eftersom det var det vi tränade på träningen innan...) Europa ledde med ett mål när jag gör någonting som jag är halvstolt över. Jag tacklade ner en engelsman :-) inte vilken som helst dessutom.. det var råttan, som jag brukar kalla han, våran innermitt som springer hur mkt som helst o tacklar hejvilt o blir sur för vad som helst... Jag drog in en eftersläng så han rulla runt lite, fast inte sålänge eftersom han flög upp och började klaga o svära. - då skickade tränaren in honom till omklädningsrummet... Vi fick även frisparken. :-) Med en man mer kunde vi då köra kvadden och leka med engelsmännen sista 5-10 min.

Fredagen tränade jag med reserverna igen, eftersom jag inte ska spela matchen på lördag, igen. Det blev den vanliga träningen med kvadden i början o sen spel 3 vs 3. och givetvis lite ruscher emellan matcherna... alltid lika jobbigt!

Sen käk o lite vila innan vi skulle träna inne i gymmet. Det var nån slags bana med jobbiga övningar som vi skulle göra 3 ggr... alltså arbeta 30 sek med att t.ex. göra armhävningar eller boxningsitups. man arbetade i par så när den ena vila arbeta den andra. Sen var det även en tävling partnerna emellan, man skulle se vem som hann flest ggr på den tidne... gick la sådär för mej 8-)

Efter man var helt slut och dom övningarna var klara så skulle vi avsluta med roddmaskinen.. han sa att man skulle klara 300 m på en minut... 3 ggr... Gick la sådär.. eller ja.. gick inte alls.. dåligt gjorda maskiner asså.. typ ramla av efter 20-30 sek så det sket sig totalt :-/

Som tur var kom sjukgymnasten för reserverna o fråga hur långt han behövde komma på en minut för att låta oss gå hem... 330 m svara tränaren... Han klarade 336!! fyfan va gött... jag behövde inte ens göra 300 en gång :-D... Var redan helt slut innan det + att jag fick kramp när jag skulle sätta mej i apparaten så det kändes ruskigt bra...