fredag, december 15, 2006

Fredag

Vi började dagen med att träna med reservlagstränaren och de spelare som kan träna från reservlaget(2 st). Det blev en så kallad vanlig reservlagsträning. Börjar med Kvadraten i ca 20 min som uppvärmning och sen är det spel två lag mot varann. Nu hade vi dock inga målvakter utan vi körde med tre koner som vi skulle träffa istället. Vi körde 3 gånger 20 min och efter varje match så körde vi sprinter.

Efter det gick vi in och gymmade. Den nya sjukgymnasten från Celtic tog oss utländska spelare in till sitt kontor mitt under vårat gympass för att ge oss egna pulsmätare och klockor. Det visade sig att vi ska springa lite under lovet, och genom klockorna kan vi mäta så vi springar så fort som vi bör göra. Det är även så att pulsmätaren sparar informationen så när vi kommer tillbaka kan tränarna se exakt hur många ggr vi har sprungit...

Jag är hyfsat nöjd att jag skulle ligga på lägst pulstal av oss som fick såna mätare. Erik låg faktiskt inte så långt efter som jag trodde han skulle göra...

Efter gymmet käkade och sen var vi klara för dagen! Innan vi stack hade tränarn ett möte och sa vilka dagar vi kommer träna nu under julen och nyår. Dom engelsmän som bor här runt birmingham måste stanna kvar och träna till 21 dec. och komma tillbaka den 27e. Jag har dock ledigt imorgon och på söndag åker jag hem till sverige! Tyvärr åker jag tillbaka hit redan den 27e o börjar träna den 28e... Allt bara för att tränaren tycker att vi har haft för långa lov tidigare säsonger...

Så nu kommer jag inte uppdatera här på nästan två veckor..

God Jul!