onsdag, januari 17, 2007

Tisdag - Reservmatch

In vanlig tid på morgonen. Vi som skulle vara med reservlaget slapp småövningarna i gymmet. Istället gick vi ut med reservtränaren och några från a-laget, som också skulle va med på matchen, och körde en lättare träning. Kvadraten och lite småtävlingar runt koner...

Lunch o sen hem o sova o ladda inför matchen.

Taxi till Villa Park, kommer dit ca 30 min innan samlingen (bättre o vara tidig än sen..) fast är ändå inte först. Avspark kl 7 inför ca 500 personer på en arena som tar över 40 000...

Riktig roligt att få spela på a-lagets arena och vi kom sånär ifrån där med 3 poäng. Det blev tyvärr 2-2 efter att vi missat en straff i matchens sista sekund(returen gick i stolpen).

Patrik Berger gjorde 1-0 till oss efter ett grymt snyggt skott i krysset. dom kvitterar till 1-1 som e halvtidsresultatet. Dom tar sedan ledningen med 2-1 och har pressen på oss i andra. Men sista kvarten fick vi då press och jag fick göra mitt andra mål för reservlaget i år! Efter fint spel av oss får jag bollen av Berger inne i straffområdet och en bredsida räcker för 2-2, vilket alltså blev slutresultatet. Straffmissen innebar 2o pund mindre i vinbonus för alla spelare. Lee Hendrie, som tog straffen, sa att han skulle ta med sig 100 pund o betala oss juniorspelare för att missade straffen...

Idag Onsdag joggade vi som spelade i reservmatchen. 30 min i lugn takt. Skulle mkt hellre haft sovmorgon 8-)