söndag, oktober 22, 2006

Vinst

I och med att det var borta match och en 3 timmarsresa innan match så behövde man gå upp lite över kl 6 på morgonen. riktigt tungt.

Vi spelade mot Cardiff som jag tror ligger sist i serien(långt ner iaf) på en lerig och blöt plan. Det kan nog vara den sämsta planen vi kommer att spela på under säsongen..

Iaf vi började kasst och hela första halvleken var väl det.. Vi var väl närmast ett mål, men vi hade inte någon jättechans vad jag kan minnas.

I andra halvlek kändes det som att båda lagen satsade lite mer offensivt(eller så var alla kanske bara trötta) för det blev mkt mer ytor för båda lagen att gå framåt. Efter ca 15 min kommer då det vinnande målet för oss. En blandning av ett inlägg och en djupledsboll ska rensas bort av deras försvarare(som är utanför straffområdet, men springer mot sitt eget mål). Han får en go felträff och bollen går i en båge över målvakten och in vid bortre stolpen. Mkt snyggt.

Dom fick senare en man utvisad med 30-20 min kvar. Vi hade sen några chanser på oss att utöka ledningen och dom andra hade la också nån möjlighet o kvittera. Men matchen slutade 1-0 och troligtvis var de ingen rolig match o kolla på. Jag spelade i ca 80 min, den första halvan av första halvlek som anfallare resten som högermitt....