onsdag, juni 13, 2007

Sverige

Som de var skrivet i förra inlägget så har de inte blivit någon uppdatering här medans jag varit i sverige... Men tänkte bara dra en förklaring vad som hänt under sommaren o vad jag gör nu.

Först var jag utlånad till Ljungskile, spenderade 2-3månader där tror jag. Bland annat fick jag följa med på träningslägret i Cypern. Riktigt roligt! Jag tränade bara med a-laget, men fick tyvärr inte vara med på någon seriematch. Fick dock spela sista halvleken i skandalmatchen mot Utsikten i Svenska Cupen (stod redan 1-0 när jag kom in...)

Annars har det mest blivit spel i u21 allsvenskan där Lsk ställer upp med många juniorer, men öven några seniorer. Blev 5 matcher och mitt facit blev 1 mål och 5 assist. Måste erkänna att jag inte e nån höjdare på att sätta mina målchanser... ännu...

(fick även lira mot ödsmål med juniorlaget i dm, men brorsan var skadad o vi ställde upp med b-juniorerna så det var la inte en av de roligare matcherna... vann dock med 2-0)

Sen fick min pappa helt plötsligt ett samtal om att Jag troligtvis skulle åka med Aston villas "reservlag" till Hong Kong för en 7manna turnering. Och så blev det. Egentligen skulle jag inte med för att jag var utlånad, men många var borta.. Bland annat har Gurkan skadat knät o är borta till Jul.... Tyvärr blev de nåt fel med papprena när jag var i england så mitt lån med Lsk blev avskrivet. Ovetande om det lirade vi turneringen som vi också vann. Jag fick spela i alla matcher utom finalen, vilket var lite tråkigt.. Men höjdpunkten var helt klart i kvarten när vi mötte fjolårssegrarna o vi vann på övertid med 2-1. jag hoppa in o gjorde 2 mål (1,5).

När jag väl kom hem fick jag då reda på att jag inte längre var utlånad. Fick även reda på att jag för första gången skulle få sitta på bänken i Superettan - om jag fortfarande var utlånad vill säga... Och nu är ju en anfallare i lsk skadad så det kändes som en väldigt dålig tajming o avsluta lånet...

Men iaf.. Nu har jag då sommarlov o har gottat mej i solen de senaste dagarna. Jag har fått ett träningschema från Villa där jag ska jogga minst 3 ggr i veckan. Vi i laget har till och med fått Pulsmätare så vi kan se vilken nivp vi ska springa på.. Och det går verkligen inte att fuska eftersom alla värden sparas i apparaten, så när vi kommer tillbaka kan de kolla varenda gång man varit ute o sprungit...

Jag åker tillbaks till England den 3e juli och träningen börjar den 4e.

///Tobias

Etiketter: