onsdag, februari 28, 2007

Måndag/tisdag

Sovmorgon! skönt.. Lunch vid 1. klockan två fick vi som inte spela nåt på lördag köra 4 st 4 minuterslöpningar. Som uppvärmning körde vi kvadraten i ca 10 min. Sen gick vi in i gymmet och körde vikter som vanligt.

Tisdag. Vi börjar morgonen med de halvjobbiga övningarna i gymmet. Sedan går vi ut på gräset. För tillfället e de ingen större kvalitet på planerna. halvleriga, men framförallt bubbliga. Det e lite svårt o spela när bollen studsar upp över foten helt plöstligt...

Fotbollspasset var inriktat på passningsövningar, att hålla bollen inom laget. Vi körde några passningsövningar som uppvärmning. Därefter körde vi en övning där vi skulle hålla bollen inom laget medan 2 spelare jagade bollen. Spelarna i mitten fick minuspoäng varje gång de andra klarade 5 passningar i följd eller genom att de passa igenom några koner som var utsatta på plan. De två med mest minuspoäng fick göra nåt som straff, typ armhävningar. De körde vi några ggr. Det sista vi körde var spel på en liten yta, 4 mot 4. bara 2 matcher på 4 min var.

Lunch o vila... Mitt knä svullnade upp igen, så jag fick tillbringa eftermiddagen i gymmet o köra vikter, medan de andra fick träna utomhus.. tror de var ungefär samma träning som på morgonen.

Onsdagen var jag helt ledig. Spenderade mesta tiden i sängen.........