fredag, februari 23, 2007

Torsdag o Fredag

Torsdag morgon blir vi återigen uppdelade så att ca 8 st tränade med reservtränaren och resten med u18 tränaren.

Morgonen började med att vi gymmade tillsammans. Sen gick båda grupperna ut på konstgräset. Vi som var med reservtränarn körde passningsövningar som uppvärmning och sedan gick vi på likadant matchspel som vi gjort måndag och tisdag. En målvakt o sedan koner som de andra målet. De andra körde positionsträning...

Lunch o efter det tränade alla tillsammans på konstgräset. Blev en träningsmatch på helplan. 11 vs 10.. 3 matcher på ca 15 min vardera. ena laget körde 4-4-2 o andra 3-4-1-1 (egentligen 3-4-1-1 men en anfallare tillkommer på lördag) Det blev 1-0 till 11 mannalaget o de var faktiskt jag som fick göra målet på friläge... men de var iofs inte konstigt för jag var den enda riktiga anfallaren som tränade.. (gurkan e för övrigt på träningsläger med a-laget i Spanien!)

Tyvärr fick jag en smäll på knät så den svullnade upp, men lite is o ett förband gör att de inte e för farligt..

Idag fredag började vi med lätta ankelövningar i gymmet. Sedan gick vi ut o körde den vanliga uppvärmningen på konstgräset. Sen körde vi sprinttävling där den som kommer sist får sjunga inför hela gruppen. Jag klarade mej denna gång trots att jag var halvskadad.. Däremot fick vi höra nån krasslig sång på tyska av en av tvillingarna..

Efter sången fick vi 10 min med boll på egen hand och sedan körde vi de där pull upsen och dipsen, som jag tror de kallas, med "skyddsvästar" igen. verkar som vi ska göra de varje tisdag o fredag nu...

Imorrn e de match mot Milton Keynes Dons... upp halv sju...