onsdag, februari 21, 2007

Måndag & tisdag.. lite onsdag..

I och med förlusten i helgen försvann så gott som alla våra chanser att vara med i striden att vinna nåt denna säsong. Både i u18 och reservlaget. Detta faktum verkar ha gjort att tränarna vill träna sk**** ur oss. Både Måndag och tisdag var riktigt tuffa dagar och vi har inte fått några indikationer på att de kommer bli lättare på torsdag... Hoppas dock jag har fel.

På måndagen missade jag min vanliga sovmorgon eftersom det inte var någon college för de andra killarna. Surt. Istället gymmade man kl 10, en tid som man vanligtvis inte var vaken vid...

Efter gymmet gick vi ut och hade en fotbollsträning. Bestod mestadels av spel, hålla bollen inom laget.. Man gjorde mål genom att anitngen ha 10 pass eller att passa genom två koner till en i sitt eget lag. Blev 8 st sådana 4 min mathcer. Sedan var de klart för dagen! V i fick ledigt på eftermiddagen men några skulle sitta på bänken för reservlaget på kvällen och vi andra var tvungna att gå och kolla.

Tisdag började med boxningsövningarna i gymmet. 20-25 min.. Sen delade dom upp oss i två grupper. 2årsjuniorer med reservlagstränaren och 1årsjuniorer med u18 tränaren. Vi som tränade med reservlagstränaren fick en träning med väldigt högt tempo! de andra verkade ha en hyfsat lugn träning av vad jag såg...

Träningen började iaf lugnt med en liten tävling. Sen körde vi kvadraten. vi var 9 st spelare på träningen, målvakten inräknad. i Kvadraten var en inne i mitten i ca 30 sek och han skulle försöka kicka ut bollen så många ggr han kunde. Man byttes om så alla fick vara i mitten och den som klarade minst ggr fick göra ett straff. Det körde vi 3-4 ggr. sen gick vi över till spel med ett mål. eller ja.. ett vanligt 11manna mål med en målvakt i, sen kunde de andra laget göra mål genom två koner i utkanterna av spelplanen. Det blev 6 såna matcher i jättehögt tempo. varje match var nog ca 4 min även om de kändes längre..

Lunch o sen ca 1 timmes vila. sedangick vi ut på konstrgräset. Där körde vi en lite annorlunda uppvärmning på ca 15 min innan vi sedan gick över till spel. Exakt samma regler som på morgonen, fast planen kändes mindre, likaså konmålen. Däremot blev det bara 3 matcher nu innan vi gick in i gymmet.

Där tog vi på oss "skyddsvästar" som väger en del. Med dom på körde vi 6 ggr 10 "armböj" eller vad man kallar det... Sedan trodde dom att vi skulle klara 6 ggr 10 pull-ups också.. alltså när man lyfter upp sig själv med hjälp av händer så huvuduet kommer över ribban. Jag gjorde först och efter att jag bara klarat 3 pull ups tredje gången så ändrade sig tränarna o sa att de räckte med 3 ggr. ... vill även påpeka att jag var inte den enda som bara klarade 3 tredje gången!..

Därefter var vi lediga. Jag gick dock o bada på kvällen för att mjuka upp mej. Gick även o badade på onsdagen.