torsdag, mars 08, 2007

Mån - tors

Måndag sovmorgmón! lunch vid ett o sen bara gymmet. iofs tog reservlagstränaren ut oss på konstgräset och körde kvadraten i 15 min, men inget annat.

Tisdag morgon fick vi andraårsjuniorer träna med reservlagstränaren, reservlaget hade match på kvällen. Kvadraten och lite spel 4 mot 4 blev det. en kortare träning eftersom en skulle spela o några sitta på bänken. Jag o en till fick även göra 4 st 4 minuterslöpningar eftersom vi inte spelade i helgen.

Jag "råka" misstolka reservlagstränaren så jag tränade på eftermiddagen med resten av u18 spelarna istället för att följa med till reservamtchen. för alla andra jag tränade med stack hem o å anmälde sig till matchen, även om de inte ens fick sitta på bänken.

Träningen var först hålla bollen inom laget. 8 vs 4, där man bytte ut dom 4 i mitten hela tiden efter 1 min. Var en väldigt stor yta, nästan en tredjedel av planen. vi avlsutade med spel 6 vs 6 med ´koner som mål... (finns ju inga speldugliga målvakter kvar i klubben typ..)

Onsdagen var jag ledig, men jag gick ner o simmade lite...

Torsdag var en hyfsat tuff dag. återigen delades vi upp så 2årsjuniorerna tränade med reservlagstränaren(finns bara en spelare kvar i reservtruppen o han e skadad... eller två.. en målvakt glömde jag, men han har också varit skadad...) Träningen började som vanligt med kvadraten och sen gick vi över till spel 5 vs 5. planen var hyfsat stor o i varje hörn stod en plastgubbe som man skulle träffa för att göra mål. Tror det blev 6 sådana matcher, 6 min vardera.

Lunch och eftermiddagen var väldigt lugn. 20-30 min kvadraten blev det....