onsdag, juli 25, 2007

Andra träningsmatchen.

Slutade också 2-2. Tyvärr blev det inga mål denna gång heller, men återigen fick jag en assist. Matchen spelades mot Leicesters reservlag. Leicester som förra året vann u18-mästerskapet.

Vi ställde upp med en 4-1-4-1 uppställning där jag fick spela ensam på topp. Leicester började bäst och hade bud på flera mål. Men istället var det vi som tog ledningen med 1-0 efter en kontring där jag passa fram till en av innermittarna som lobbade med utsidan av foten. Efter de börjar vi trycka på mer o bara några minuter senare trycker vi in 2-0. Ett inlägg som jag, en av våra innermittar och en leicesterspelare med gemensam kraft tryckte upp i krysset från nån meter.

Nästan direkt efter det snor jag bollen från leicesters mittback o jag har friläge med målvakten(till mitt försvar får jag säga att det var halvdålig vinkel), jag får "hjärnsläpp" o försöker passa snett bakåt till en medspelare, men passning blir för lös och en back hinner precis rensa undan. tungt.

De kändes som att vi nu hade matchen i egna händer, men tyvärr gör dom ett mål 5 min innan paus. I andra försöker de pressa på för en kvittering, men kommer inte till några direkta farligheter. Det gör inte vi heller för den delen. Med ca 20 min kvar träffar vi stolpen på ett friläge(jag passa...) och direkt efter det kontrar dom in 2-2. Tungt. Sista kvarten försöker båda lagen få till ett mål, men ingen lyckas. ingen var ens nära. Jag fick spela hela matchen eftersom de inte fanns några andra anfallare med i truppen!

Värt att nämnas är att Eric Djemba-Djemba inte åkte med A-laget till Amerika utan lirade som mittback för oss istället. (även om det troligtvis inte var därför han stanna kvar :-P)