onsdag, juli 18, 2007

Andra veckan.

P.g.a. lågt antal fungerande hjärnceller så är minnet av andra veckan inte så bra och därför kommer jag bara skriva en lätt översikt av träningsschemat.

Iaf så tränade vi alla dagar med a-laget. Eller a-lag o a-lag..... de a-lagsspelarna som inte hade semester, vilket var typ de unga killarna som inte spelar för sina landslag + Patrik Berger och Gareth Barry som iofs är gamla, men inte heller spelar för sina landslag.

Träningarna var inte särskilt långa, de var desto hårdare och tränarna var verkligen på oss för att få upp tempot. Oftast spelade vi match 8vs8 i 4 min mathcer och emellan varje match gjorde vi någon annan övning, typ löpa runt i 4 min eller nåt liknande... Ibland bytte dom ut löpningarna mot spel 4 vs 4 utan mål. poängen var då o hålla bollen inom laget...

Den jobbigaste dagen var troligtvis när vi skulle spela 4 mot 4 i 5 min. 6 gånger. och emellen varje match skulle vi spela sånt där spel utan mål i 5 min. Mellan varje grej hade vi 2 min paus. Innan, i "halvlek" och efter alla dessa matcher hade vi också små sprinter. Man skulle springa till en stolpe som var kanske 20 m bort och tillbaka under 10 sekunder. 12 st såna sprinter gjorde vi alla tre gångerna... Det kanske inte låter så jobbigt, men med det tempot a-laget har så blir de jobbigt!..

Träningarna var alltid innan lunch. Mat käkades runt 12-1 och innan vi fick/får åka hem så måste vi bada i det kalla vattnet. det tar bara ca 20 min så ibland kan vi hinna med det innan lunchen så vi kan åka hem tidigare. Dom har ökat tiden i det kalla vattnet till 5 minuter nu. och man ska i där 2 ggr. Sjukgymnasten snacka nåt om att det ska öka blodcirkulation så att vi ska återhämta oss snabbare.

Vi fick Lördag-söndag ledigt, vilket en annan svensk utnyttjade genom att flyga hem i 2 dagar. En annan svensk(jag) fick tyvarr en smäll på foten på torsdag så han missade träningen på fredag och fick som ensam spelare åka in på lördagen - till den förste svenskens stora förtjusning - för att kolla så att skadan läkte bra. Fick iaf sova ut på söndagen....