måndag, juli 16, 2007

Första veckan.

Tisdag den 3e Juli åkte jag alltså tillbaka till england. Jag åkte i samma plan som erik, som trots alla rykten faktiskt spelar kvar i villa nu. Han var la dock inte på sitt bästa humör de första dagarna :-P, men han verkar ha ryckt upp sig lite nu...

Jag bor kvar hos samma familj, och med samma spelare(shane o zoltan), men tyvärr har de flyttat under sommaren. Jag säger tyvärr eftersom detta hus är mkt mindre... Iaf just nu. De håller dock på o bygga ut lite, så får hoppas de hjälper mycket. För tillfället har jag min säng i samma rum som matbordet och morsans dator/kontor. Nu har ju det trådlösa internetet fixat sig, men första veckan var denna dator den enda med internet, vilket gjorde att mitt rum var ockuperat av människor hela dagen tills jag ville sova...

Träningen började direkt dagen efter, Onsdag den fjärde. Det känns roligt att vi nu äntligen har fått flytta in i den nya träningsanläggningen. Den påbörjades ju o bygga redan när jag skrev på för villa... såhär såg första veckan ut (hoppas ni förstår):

Ons 4 Juli – Gym, små övningar. Rygg, mage armar ben o vrister. Sen löpning. Runt plan med boll 4 min ggr 6. Sen 9 min med sprinter. 10 sek arbete, 20 sek vila. Eftermiddagen spenderades i poolen, 2 min i kallt vatten, 2 i varmt, 2 på land, sen samma en gång till. Därefter tog vi på oss flytdräkter och ”simskor” och ”gick” i vattnet. Vi va i vattnet kanske 20 min

Tor 5 Juli – Gym, småövningar igen, fast nu bara överkroppen. Bip-test efter det. Jag fick 13. nånting… Gick ner mig nästan en hel nivå sen förra gången… jämförelsevis med de andra som antingen låg på samma eller hade gått upp sen tidigare. Bästa var 16 nånting. Efter det körde vi lite fotboll. Två lag emot varandra. 5 min var en match och vi skulle lira 6 st. Det gällde bara att hålla bollen inom laget. Eftermiddagen spenderades återigen i poolen. Kallt o varmt bad 2 min , plus övningarna i vattnet. Denna dag skulle vi gå lite snabbare. De va typ 4 st 5 min ”gå-ningar” vi gjorde.

Fre 6 Juli – Jobbig morgon. 12 st fyraminutare. Vi var uppdelade i två grupper. Den ena sprang med boll, den andra spelade match. Efter 4 min bytte grupperna plats + att vi fick 3 min vila.

Lör 7 Juli - Träning bara på morgonen. Matchspel 10 min ggr 4. Sen bada kallt, varmt vatten. 3 min två ggr.

Söndagen kom välbehövligt och jag kan la inte direkt säga att man orkade göra någonting under den dagen. Blev nog mycket sängliggande!