fredag, augusti 17, 2007

Tors o fred.

Eftersom jag inte lirade så mkt i reservlagsmatchen under onsdagen fick jag vara med på u18 sista interna träningsmatch innan deras serie börjar(Liverpool hemma imorrn lördag).

De körde 3 gånger 20 min på full plan 11 vs 11. lyckligtvis vann vi med 3-1 o för en gångs skull fick jag göra mål. Därefter gick jag i poolen o basta lite o sen var träningsdagen över.

Idag fredag började vi med att vara i gymmet o köra en massa styrkeövningar. Det är uppdelat i 4 olika delar, där två är för överkroppen, en för bena, och en för magen/coremusklerna. Vi brukar hinna med allt på ca 30-40 min.

Efter det gick vi ut på gräset o träna. Tyvärr var vi bara 4 st som träna eftersom vissa ska va med u18 o lira imorrn o vissa(en viss svensk blondin inräknad) låtsas vara skadad. Jag kan dock förstå han för idag var vår tränare inte på de bästa humör, och de var en väldigt hård träning!

Som vanligt börjar vi givetvis med uppvärmning, e la drygt 20 min med stretch skulle jag tro. Vi började sedan med att köra lite sprinter med tyngdvästar på oss, vilket inte gör de lättare. Sprinterna var uppbyggda så att man sprang bakåt första 10 o sen vända man sig om snabbt o sprang vanligt i ytterligare 20 m. 10 såna sprinter. De var lite sjyssta o lät oss ta av västen hälften av sprinterna.

O sen var de då huvudövningen, match 2 mot 2. Alla, skulle spela med alla två ggr vilket ger 6 st matcher. Alla 4 min långa och varannan skulle vi bära de där västarna med vikter på. Målen var två koner som man skulle träffa. Efter tredje matchen trodde jag att jag skulle spy, men jag klarade mig trots allt helskinnad ur de.. eller ja.. blev iofs skadad efter att en pers tunnlat mig och sen sprang rakt in i mig. Han träffa rakt på stället där jag haft min slatter-skada, så nu kan jag knappt böja knät. Träningen var som tur var nästan över när jag fick smällen, och min eftermiddag spenderades genom att kyla ner knät med is + att jag gick ner i den kalla poolen 5 min två ggr.

Vi har nu ingen match med reservlaget förrän serien börjar den 29 aug. Såtroligtvis blir de fler jobbiga träningsdagar framöver....