lördag, juli 28, 2007

Helg utan spelare...

A-laget är i amerika på försäsongsturnering.De åkte iväg i söndags o kommer la hem nån gång nästa vecka. Zoltan fick följa med. roligt! Tyvärr hade de inneburit färre spelare som tränar. Och nu i helgen(tors - sön) har juniorlaget åkt till en turnering i Tyskland. Dom tog med sig alla friska 89or i reservlaget, vilket lämnade kvar mig, hoggy, erik och en målvakt i reservlaget. Erik fejkar dock skada så det är bara jag och hoggy som var speldugliga utespelare.

Torsdagsträningen var de då bara jag o hoggy o målvakten som tränade. vi två fick springa 4 ggr 4 min. Tränaren gjorde 4 lite olika "hinderbanor" som vi sprang runt i. Efter varvet skulle man då försöka göra mål på målvakten, o sen ta en ny boll o göra om allt. 4 min i sträck. Sen var vi klara för dagen. Som vanligt gick vi dock in i simbassängen, jacuzzin o bastun ett litet tag. (finns även ångbastu- steam room- men de använder jag inte så mkt)

Fredagen fick jag o hoggy lite förstärkning i form utav juniorlagspelare som inte fick med till tyskland. Även Eric Djemba-Djemba var med oss o tränade. Nu blev det spel med mål istället för hinderbana. 8 st 4 minutersmatcher. två minuterspaus emellan varje match. Efter det gick ja o basta som vanligt...

Lördagen var likadan, fast nu spelade vi bara 4 st matcher och körde lite sprinter mellan varje match.

Imorgon söndag har jag hela dagen ledig... ska bli skönt o få sova ut lite!