torsdag, april 10, 2008

Ännu närmare serieseger

Jag började träna igen i måndags efter "sträckningen" i backsidan låret. Jag fick sitta på bänken i onsdagens reservlagsmatch hemma mot Portsmouth. Vi hade ett bra lag med några a-lagsspelare. Portsmouth ställde typ upp med ett juniorlag, hade kanske 1-2 spelare från alagstruppen. Och det syntes redan från början att de spelade för att få 0-0. När sedan deras mittback och lagkapten och kanske enda alagsspelare blev utvisad efter bara 20-30 min så var matchen över. De spelade 4-4-1 med ett väldigt slö anfallare på topp.

Med ett massivt bollinnehav vinner vi med 2-0, dock tog de ett tag in i andra innan första målet kom. Andra målet var riktigt snyggt av delfouneso, lite henry över det hela, speciellt avslutningen. Jag fick komma in sista 5 min när ovan nämnda spelare blev utbytt. Hann dock inte göra mkt mer än att springa runt, alla i laget försökte bara spela av matchen så fick knappt känna på bollen...

Idag torsdag fick vi som inte startade igår träna med u18 laget. Matcher 8v8 med målvakter. 4 st 10 minutare tror jag det var. Imorgon ska jag följa med juniorlaget till Norwich. Matchen spelas på lördagmorgonen men vi åker dit dagen innan och stannar över på ett hotell i närheten. För övrigt sista matchen i u18 serien som laget redan vunnit. Sen är det dags för semifinaler o sen förhoppningsvis final!

Kommer ju förhoppningsvis bli final med reservlaget om vi vinner ligan. De blir då final direkt mot vinnaren i andra (norra)reservserien, vilket är Liverpool..