lördag, februari 16, 2008

Skadad

i nästsista matchen på de månadslånga lånet så skadade jag mig. 10 min in i matchen kommer en glidtackling på mitt ben och samtidgt som jag trampar snett vrider sig foten ännu mer tack vare den andra spelaren. jag gick av i ca 20 sek, men de va inte farligare än att jag försökte spela vidare... 45 min, två assist och 0-2 till oss senare så var ankeln svullen. Jag tog is på den och försökte spela andra halvlek också. 10 min in i halvlek så sa jag till tränaren att jag inte kunde spela för fullt. 5 min får vi en utvisning på en av våra mittbackar o bara minuten senare blir jag också utbytt.

Matchen förlora vi med 3-2 och jag är troligtvis borta från spel i 3 veckor. Från att ha kännt sig väldigt glad i halvlek så avslutades mitt lån ganska abrupt, men de e sånt som händer i fotboll.

Idag har jag äntligen slängt ifrån mej kryckorna o kan gå igen. Tog även röntgen idag för o se så inget ben bröts, för foten var väldigt svullen de 2 första dagarna...

2 Comments:

At 16 februari, 2008 21:05, Anonymous Anonym said...

Hej Tobias.

Kul att läsa din blogg och få en inblick i livet som ungdomsproffs i allmänhet och i Aston Villa i synnerhet. Hoppas att du snart blir kvitt skadan. Lycka till framöver! Jag håller tummarna.

 
At 23 februari, 2008 21:51, Anonymous Anonym said...

Hej Tobias
Synd att höra att du har dragit på dig en skada. Du verkar dock ha klarat dig bättre undan än stackars Eduardo. Lycka till i framtiden! Kul att se en namne som har så stora framgångar på öarna.
mvh
Rickard Mikaelsson

 

Skicka en kommentar

<< Home