tisdag, mars 18, 2008

Snart frisk..

De senaste veckorna har jag fortsatt men den vanliga rehabträning med skillnad att den senaste veckan har jag sprungit utomhus, både utan och med boll.

Idag fick jag vara med på reservernas uppvärmning när det körde kvadraten. Det gick hyfsat ända tills det var min tur att vara inne i mitten och jaga. Blev tunnlad 3 ggr på 30sek och fick göra straffövningar för jag vann bollen minst gånger.(att bli tunnlad räknas som -1)

När de lirade fotboll så fick jag köra löpning med sjukgymnasten bredvid planen. Mestadels med boll. När reserverna sedan skulle köra löpning på konstgräset så fick jag vara med. Roligt o få träna lite med laget igen, fast träningen var ju inte den lättaste. På konstgräset hade tränaren satt upp en hinderbana runt hela 11mannaplanen och man skulle hinna springa runt den på en viss tid som han sa.

Efter träningen tog jag några bollar och prövade att skjuta så hårt jag kunde. Kändes väldigt bra så troligtvis kommer jag träna fullt med laget på torsdag. Och förhoppningsvis ska jag vara i tillräckligt bra form för att lira i nästa reservlagsmatch som är nästa lördag tror jag.