söndag, mars 23, 2008

Tillbaks i träning

Tors, fre och lördag tränade jag med reservlaget igen efter lite mer än 2 månaders frånvaro.(utlånad och skadad)

Torsdagsträningen var hyfsat lätt, först gymmade vi och sen körde inlägg och avslut. Mina vristskott var väl inget och hurra för på träningen, jag skyller lite på min skada och att jag måste tejpa foten nu. Men hade inget vidare bra skott innan heller iofs..

Erik kan nog för övrigt ha lagets sämsta skott/avslut. Det är inte konstigt att han har gjort lika många självmål som vanliga mål under sin villakarriär...

Jag fick stanna kvar på eftermiddagen och springa 4 st 4 minutare på löparbandet, måste ju få tillbaks konditionen och därför har jag tränat typ dubbelt så mycket som de andra i laget under senaste veckorna.

Fredagen var dock lättare. "Bara" 5 st 4 minutare varav två var rena löpningar med boll medan de sista tre var spel. 4 mot 4 med ett mål och en målvakt. Alla skulle göra mål på samma mål alltså..

Lördagen spenderades inne på konstgräset. 4 minutare som vanligt, men nu var det bara ett lag som anföll. 4 mot 3. tror det blev 5-6 matcher. Efteråt gick vi in i gymmet och gymmade. Sen resten av helgen ledig...

Jag har tränat 6 dagar i veckan i 5 veckor nu, de flesta dagar brukar jag inte bli klar förrän vid 16:00(börjar kl9)så man uppskattar alla lediga dagar man får.. Jag undrar om det är såhär mamma och pappa(och alla andra för den delen) känner sig efter varje arbetsvecka när helgen äntligen är här. Hoppas allt detta slit ger resultat bara...

För övrigt väldigt roligt att Man Utd tog ett starkt grepp om Ligan idag!

2 Comments:

At 23 mars, 2008 22:15, Anonymous Anonym said...

Toby, when are you expected to return from injury ?

 
At 26 mars, 2008 00:28, Blogger Mikaelsson said...

I will hopefully be involved in our next reserve game. I started training last week...

 

Skicka en kommentar

<< Home