söndag, februari 24, 2008

Rehabträning.

Ursäkta om jag inte uppdaterat på ett tag, men just nu kör jag bara på med "tråkig" rehabträning så är egentligen inte så mycket att skriva. Jag gör så gott som samma sak varje dag.

Jag kommer in till träningsanläggningen samma tid som jag brukar, lite innan 9. Byter om till träningskläder och sen ibland går jag upp till matsalen o tar lite frukt innan jag går till physio rummet. Väl där får jag vänta på att alla "friska" spelare ska få sina fötter tejpade inför träningen. däribland Erik som måste vara en av de spelare som kostat klubben mest pengar med all tejp o bandage som han använder...

När de har lämnat så får jag o alla andra skadade "treatment". Jag använder två olika slags maskiner, ena ger elektriska stötar. Den andra kallas shortwave o känns inte alls. Har funderat på hur lätt de skulle kunna vara att bluffa med en sån maskin.. men men dom säger att den ska vara bra så...

20 min med båda sakerna och sen får jag isa ner foten i 20 min också. Därefter går jag till gymmet där jag får göra lite ankel oh vristövningar.(vilket jag innan hatat o göra, men nu e jag så illa tvungen o göra de hela tiden). Efter de måste jag alltid göra nån liten grej så jag får upp pulsen. Kanske 30 min på en träningscykel, eller kanske gå i 30 min. Jag har ännu inte börjat jogga efter skadan, så jag kan inte göra den vanliga 4st 4 minutare på löparbandet. Däremot kan jag göra såna fyror på cykeln eller på roddmaskinen.

Lunch brukar jag käka vid 12 ungefär. Det är meningen att jag ska gymma varje dag, överkoppen varannan dag o benen varann. Oftast hinner jag inte göra det innan 12 o därför gör jag det på eftermiddagen istället, vilket gör att jag är kvar sist på träningsanläggningen varje dag. Innan jag gymmar på eftermiddagen så är vi skadade i poolen. 4 st 4 minutare simning eller typ 50 längder brukar vi köra där. gym sedan då. Dagen avslutas på samma sätt som den började. Alltså med de elektriska apparaterna och isen. Jag brukar bli klar med allt runt 4 snåret.

Skadan är förövrigt bättre. Den e fortfarande lite svullen men de är nästan borta. Jag tror att jag kommer börja jogga lätt i nästa vecka. förhoppningsvis e jag tillbaks i träning om ca 2 veckor..