onsdag, juli 23, 2008

Bil o bättre fot!

Försäkringen fixades i fredags. 3700 ville ju de första företaget ha, men Lorna hjälpte mej och ringde runt till 5-10 andra företag dagen efter och då fann vi ett för 2150 pund per år.(givetvis fortfarande mycket, men relativt billigt ändå) Var dock en rejäl blandning på kostnaden hos alla företag, ett företag ville ha 10 000 pund!

Min skadade fot blir bättre och bättre(vad annars..). Blåmärken e borta, men är lite svullnad kvar. I början på nästa vecka ska jag starta att jogga lite lätt inomhus. Jag tänkte även nu ta tillfället i akt att träna upp kroppen såsom jag gjorde när jag var skadad i slutet av förra säsongen. Har fått ett styrketräningsprogram och jag har nu börjat käka kreatin(har fått de ifrån klubben och det är inte doping). har även fått 4-5 stretchövningar för baksidan lår som jag ska hålla på med minst 20 min varje dag. Idag har återigen någon kallat mej "den ovigaste personen jag sett" när jag höll på med övningarna...

Sen en snabb tanke om "a-lagsmatchen" igår. Folk fick betala 12 pund för att se Aston Villas villas a-lag besöka Walsall. Walsall spelar vanligtvis i league 1 (två divisioner under premier league) och bör inte vara några problem för vårat a-lag. Men tack vare den lilla truppen a-laget består av så ställde vi upp med ett (undantag Gareth Barry som troligtvis kommer lämna klubben) rent reservlag och höll på att förlora matchen. De var troligtvis för att Walsall bytte ut mer än halva sitt lag som vi kunde komma tillaka och vinna. Detta var iofs bara en träningsmatch så inte konstigt att de blev de laget när vi har intertoto match på lördag, men 12 pund kändes som lite väl dyrt för att kolla på en träningsmatch med villas reserver...