torsdag, juli 10, 2008

Skadad.

Det som inte fick hända hände ändå. Tre hela dagar hann jag vara med på försäsongsträningen. Idag på den fjärde dagen sträckte jag mej efter bollen och satte ner foten fel. Jag hörde nånting knaka och jag hoppas innerligt det var konan som låg bredvid mej jag snuddade och inte min ankel som lät. När jag låg där på marken kände jag hur foten blev öm, även om de inte gjorde särskilt ont. Jag vågade inte röra mej ifall de nu var nåt som hade brutits. När jag kollade ner på foten så såg jag att den redan hade svullnat upp.

Tränaren ropade på sjukgymnasten som kom med nåt som liknar en golfbil och körde mej in till "sjukrummet". Väl där inne kollade klubbdoktorn på min fot och konstaterade att min fot var för svullen för att känna på benen och se om de var brutna. Jag isade ner foten i 15 min och sedan skickade dom iväg mej till sjukhuset för att röntga foten. Resten av laget tränade fortfarande när jag åkte förbi i bilen på väg till sjukhuset. Jag har i skrivandes stund inte fått reda på hur det såg ut på röntgenbilderna, men en uppskattning är att jag kommer vara borta ca 2 månader. Kan just nu inte belasta foten alls och går därför på kryckor.

Förhoppningsvis kan jag släppa kryckorna ganska så snart. För otur i oturen är att jag igår köpte en lagkompis bil, som han idag skulle ge till mej. Nu lär jag ju inte kunna köra bilen på åtminstone en vecka...

1 Comments:

At 11 juli, 2008 12:34, Anonymous Anonym said...

Aj aj aj aj... Jag lider med dig, Tobias.

Jag följer din blogg och är en inbiten Villa-fan sedan 1991!

Hade hoppats på att du skulle få följa med till Schweiz.. och sen händer detta :/

Nej fy katten vad jobbigt!

Hoppas att rehaben går bättre och att du är tillbaka till slutet av augusti iaf!

Up the Villa

Mvh,
Niklas Joelsson

 

Skicka en kommentar

<< Home