torsdag, juli 17, 2008

Bilförsäkring...

Jag hade oturen att skada mej samma dag som jag skulle köpa en lagkamrats bil. Nu har den stått på träningsanläggningen i en vecka och jag är nästan tillräckligt frisk för att börja köra. Dock behöver jag ju fixa en försäkring innan jag får köra här i england. Och de visade sig inte va de billigaste man gjort..

Fick hjälp av Lorna, vår spelarrådgivare på träningsanläggningen, som ringde en firma hon brukar använda och som john carew hade försäkrat sin bil med för några dagar sedan. Hon var lite stressad eftersom hon skulle iväg och hjälpa steve sidwell med hans nya hus o så. Hon hann dock ringa detta företag och få en siffra på hur mkt det skulle kosta mig att försäkra bilen för ett helt år.

3770 pund för ett år, vilket jag skulle översätta till drygt 1000 kr i veckan... Värt att nämna är att jag inte har någon snygg, dyr bil som de flesta fotbollspelare har utan bilen kostade "bara" 3000 pund.

Ska se om jag hittar nåt billigare men det e ju sjukt att man ska betala mer i försäkring på ett år än vad man betala för bilen.