tisdag, juli 15, 2008

kryckorna borta.

Idag släpper jag äntligen kryckorna och börjar gå "vanligt". Röntgenn visade att inget var bruten i foten! Jippi. Däremot är sjukgymnasten och klubbdoktorn ganska säkra på att jag har dragit sönder ledbandet i ankeln. Jag ska till sjukhuset på torsdag för att scanna foten och se hur de inre vävnaderna ser ut och förhoppningsvis få bekräftat att det "bara" är ledbandet som är av. Att jag inte har skannat foten tidigare beror på att den har varit svullen och bilderna skulle troligtvis bara visat en massa blod o vatten i foten...

A-laget har för övrigt just nu väldigt tunn trupp och i reservlaget, som består av ca 15 spelare, duggar skadorna tätt. De som följer aston villas a-lag vet att dom knappt har några backar och i dagens match ska Martin Laursen inte lira. Som otur är så är alla 4 mittbackar som lirade i reservlaget förra säsongen skadade för tillfället... Ska bli roligt o se hur de löser det! (lite roligt är de för övrigt att alla de fyra mittbackarna är vänsterfotade...)

Igår fick jag en trevlig överraskning när jag kom hem. Min matmamma här i england sa att hon hade packat upp min väska för att jag skulle få mer utrymme i rummet. Jag har alltså haft min resväska liggandes mitt i rummet med alla kläder i sen jag kom hit förra söndagen. Mamma, jag hoppas du läser detta och tar åt dej!

2 Comments:

At 16 juli, 2008 18:27, Anonymous Anonym said...

Hej och krya på dig!
Många fans vill se upp till 7-8 nya spelare i a-truppen innan seriestarten och personligen tycker jag 4 av dom i så fall ska gå rakt in i startelvan: målvakt, mittback, högerback och högermittfältare. Vad är din åsikt och hur många spelare tror du MON till slut lyckas köpa?

 
At 17 juli, 2008 22:31, Blogger Mikaelsson said...

Försvarare måste det ju helt klart köpas in. Nu var det ju dock galet många mittbackar borta skadade till alagets match mot Lincoln. Curtis Davies, Ohalloran, Shane Lowry, Ciaran Clark och Nathan Baker är alla mittbackar som lirade för reservlaget förra året och lär vara involverade i alaget nån gång under denna säsong tror jag. Men som alla säger är nog en högerback de allra viktigaste, för alla de jag räknade upp där är vänsterfotade förutom Curtis...

Finns mkt o säga egentligen, men jag tror inte MON kommer få in så många trots allt, de flesta vet ju att han bara vill ha spelare han verkligen tror på o därför kan andra klubbar höja priset när han visar intresse för deras spelare. Sen för mitt eget intresse vill jag ju inte att de ska värva nån anfallare.......

 

Skicka en kommentar

<< Home