lördag, juli 26, 2008

bodyfat - undersökning

Klubben brukar kolla vår vikt, längd och kroppsfett ungefär varannan månad. Speciellt nu eftter sommaren är det flera spelare som blivit rädda över att de har lagt på sig lite och att de ska visa sig på kroppsfettet. Är väl ingen direkt fara om man nu skulle lagt på sig lite, förutom att man får tillsägelse att äta bättre och blir lite hånad av tränaren för att man är fet. De är väl om man fortsätter o lägger på sig fett hela tiden som de verkligen gör något.

De som känner mej vet nog att jag aldrig har haft problem med för mycket underhudsfett. Mätningen i torsdags var första gången jag varit lite orolig(?)över att jag ätnligen lagt på mig lite fett. Jag hade lagt på mej ca 3,5 kg sen Maj så chansen fanns i allra högsta grad. Det visade sig dock att mitt underhudsfett hade ökat minimalt, jag hade bara gått upp i muskelmassa, vilket iofs kanske är bra.

Just nu känns de omöjligt för mej att lägga på fett, jag käkar ju väldigt mycket skräpmat och choklad o sån skit men de syns inte. Fast antar jag kanske får samma utveckling som farsan. Ölen har visat att hans kropp inte är osårbar, även om de kanske bara visar sig på En kroppsdel. Som tur är dricker jag inte öl...

2 Comments:

At 27 juli, 2008 23:31, Anonymous Anonym said...

Tjena Tobbe..

Bra att rehaben går bra och att Vi(lla) vann igår :) Jobbigt med Bouma dock.. har du träffat honom, eller var det vilo-söndag idag?

Har du nån mer insider-info ang nya namn? Om ingen mer anfallare värvas, tror du att du kommer få göra A-lagsdebut denna säsong? :)

Vore grymt att se en ny svensk i Villa-tröjan!

Nej, nu ska jag sluta för den här gången! Ha det bra och fortsätt gärna skriva mer om A-laget och nämn gärna lite mer namn, alltid intressant hehe!
(Tex, idag tunnlade jag Zat Knight tre ggr på träningen) hahaha..

Mvh,
Niklas

 
At 31 juli, 2008 22:10, Blogger Mikaelsson said...

Bouma har inte visat sig på träningsanläggningen ännu. Jag har inte hört några fler namn förutom de som jag själv läser i tidningar o på internet.

Kan alltid hoppas på a-lagsdebut, men jag är mer inställd på att bli utlånad och på så sätt få spela alagsfotboll.

 

Skicka en kommentar

<< Home