tisdag, juli 25, 2006

Tisdag

Hallå erik, roligt att du läser nåt iaf...

Idag började vi (nästan så att jag ska sluta skriva det...) med dom där småövningarna... trodde vi.. men våran tränare sa fel så vi fick plocka undan allt när fystränarn kom dit... Istället blev det core träning o armhävningar o dylikt utan redskap..

Sen hade vi lite fotbollsträning.. 11 vs 7... lite löst om hur vi skall spela... gick la sådär.. Efter det var de iaf 12 min löpningen där man ska klara så många varv runt planen som möjligt. dom dela upp oss i 4 grupper, två sprang först o två räkna hur långt dom kom. Jag fick då vila 12 min innan jag sprang så de kändes bra... Jag klarade 9 och ett halvt varv. Han som fick mest hade 9 och 5/6. Var la kanske 4 st till som fick över 9 varv..

sen var de lunch.. o sen hade vi bara en lätt träning där vi bara gjorde en massa smålekar... sen klara för dan! Tyvärr kände jag av baksidan av låret lite så jag gick ner o simma lite när jag kom hem... får hoppas de känns bättre imorrn...

Sen så glömde jag skriva en sak om gårdagen (tack erik för att du uppmärksammade det!)

Det var iaf så att när vi körde anfallsträningen så vet jag inte om det var en misslyckad rensning eller pass eller vad det va, men iaf så låg bollen fri mellan mej o mittbacken (som bor i mitt hus) Båda springer mot bollen o jag går la in "halvdant" som jag brukar göra, alltså försöker peta undan bollen... mittbacken däremot drar en tvåfotare; raka ben med dubbarna uppåt mot bollen. Jag petar lite på bollen o han smäller till... vet inte riktigt vad som hände med mej (om jag ramla eller bara flög lite eftersom jag inte gick in helt med kroppen) och bollen.. men han träffa mej iaf o jag "råka" kanske göra lite ljud... 1 min senare närdom blåser av spelet o vi ska dricka så säger tränaren till mej att jag ska sluta skrika som en gris varje gång nån rör mej...

Alltså inget fel på en tvåfotare på träning, men en svensk som inte klarar av att vara tyst går inte bra.... :-)