torsdag, augusti 03, 2006

Vinst igen

Men denna gången blev det svårare.

Vi samlades på träningsanläggningen halv nio. Matchen började inte förrän kl 2 men vi hade en dryg 3 timmarsresa framför oss... Vi fick lite frukost på träningsanläggningen ifall vi inte hade hunnit käka hemma. Sen bar de iväg. Jag passa på o sova ganska mkt på vägen upp...

På bussen till bortamatcher har vi alltid tillgång till vatten o en del olika godisar/kakor. Så man behöver inte svälta ihjäl helt...

Vi mötte då Bournemouth (tror dom stavas så..) på deras träningsanläggning. Planen var hyfsat bra tycker jag. Det står 0-0 i halvlek efter att vi haft motvind. Var la ganska jämnt i målchanser tror jag, även fast dom hade något mer boll. Jag kommer in i andra halvlek på högermitten. Är ruskigt nära o styra in en boll i mål, men den går över... annars gör jag la inte mkt på dne kvarten jag e högermitt.

Sista halvtimmen får jag då spela på "min plats" efter att den provspelande ungraren går ut.. iochmed att vi nu har medvind så känns de som att vi har kontroll på matchen och vi har en del lägen. 1 - 0 kom också till oss efter en frispark från vänster. Jag får till en liten touch med huvudet o bollen går in i bortre stolpen. Matchens enda mål. Kändes gött att få göra mål i andra matchen i rad.

Dom har la inte någon direkt kvitteringschans, känns som att vi e närmare att utöka ledningen istället...

Efter matchen käkar vi mat på en golfklubb i närheten. Nån pastablandning.. ungefär i samma klass som vanlig englandsmat.... Sen bar de hemåt... 3 timmar igen...

Vi kom tillbaka till träningsanläggningen nästan exakt vid kl åtta på kvällen. Hem o käka o sen kunde man somna ganska gott!


Idag torsdag e vi lediga från all träning, tänkte dock dra mej ner o bada lite. Imorrn blir de säkert en lugn träning eftersom vi har match på lördag igen....