onsdag, februari 07, 2007

Måndag och tisdag

Måndag bjöd som vanligt på en skön sovmorgon. Lunch käkades vid 1 tiden och efter det fick vi ca 1 timmes vila. Då gick vi in i gymmet och körde de vanliga viktprogrammet. Jag hoppas o tror att det ger något allla dessa timmar i gymmet... Ingen fotbollsträning idag, det blev alltså duschen efter gymmet.

Tisdagen däremot blev lite jobbigare. "boxningsövningar" i gymmet på morgonen och sedan ut på konstgräset för första fotbollsträningen. Den bestod av "hålla bollen inom laget´övningar". Våra tränare har fått en ide från nya sjukgymnasten att allting ska vara 4 gånger 4 min, så de flesta saker vi gör nu är med den tiden. Efter de 4 gångerna stack dom som skulle vara med på reservlagsmatchen in o duscha o vi andra fick spela en sista 4 minutersmatch. Den sista matchen spelades innanför straffområdet eftersom vi bara var 5 mot 5. (inga målvakter användes alltså under den den här träningen)

Sedan var de lunch och som vanligt blir de ca 1 timmes vila. Därefter körde vi lite inläggsövningar och tränaren visade även hur han vill att våra positioner ska vara under en match. Alltså en hyfsat lugn träning, men vi var ju bara 10-12 spelare med...


Onsdag var jag helt ledig. Drog mej dock ner o simmade så jag rörde på mej lite iaf (annars kan de lätt hända att jag stannar i sängen hela dagen...)