onsdag, februari 14, 2007

Torsdag,fredag o lördag.

Snön öste in över england dessa 3 tre dagar. Skolorna var stängda(de stänger direkt när det är nån antydan till snö...) och fotboll var inte å tänka på.. iaf inte på gräset..

Torsdag morgon åkte vi in till Villa Park för att träna på konstgräset inomhus bredvid arenan. Där körde vi lite spel. 3 lag med 7 lirare i varje. >Först , som uppvärmning körde vi herren på täppan, alltså att släpper man in ett mål blir man utbytt mot de lag som står o väntar. Mitt lag vann inte en enda gång på de!

Men sen när de gick över till allvar, en liten matchserie där alla mötte alla 2 ggr, så släppte vi inte in ett enda mål. Och därmed vann vi den serien! Vi skulle då avsluta med "cupen" där alla mötte alla bara en gång. Naturligtvis vann vi de här också, fast nu släppte vi tyvärr in ett mål.

Vi åkte tillbaka till träningsanläggningen o duschade o käkade lunch. Efter lunch skulle vi bara vara i gymmet och köra viktprogrammet.

Fredagen började som en vanlig. Gymmet med småövningar. sen ut på konstgräset (dom hade skyfflat undan snön i ena straffområdet så vi kunde vara där) och vanliga uppvärmningen. Sen körde vi "do this, do that". Typ en uppvärmning också.. fast mest på skoj. Tränaren gör en massa olika rörelser och när han säger do this så ska man göra som han gör. säger han do that så ska man fortsätta göra de man gjorde... Råkar man göra fel får man göra 3 höga hopp..

Sen fick vi 10 min med bollen på egen hand. Då kommer en person ut o meddelar våran tränare att vår match har blivit inställd. Han ger oss då 15 min paus för att gå o snacka med de andra tränarna. när han sedan kommer ut igen så får vi köra löpning, 4 ggr 4 min...

I och med att vi hade nån match på lördag så hade vi ett bip-test. Nervöst o jag kände mej inte i topptrim... hade lite träningsvärk efter att jag kört hårt i gymmet på torsdagen... (tror jag) Jag fick iaf 14,3 ungefär samma som förra gången. Det tråkiga va att alla andra hade förbättrat sig :-P Erik t.ex. höll på o slå mej o fick 14,2... kändes riktigt tungt faktiskt... hoppas dom förvarnar bättre nästa gång så kroppen e helt fit for fight.

Söndag var vi lediga...