måndag, augusti 27, 2007

Måndag

Seriestart på onsdag borta mot West Ham. Därför förväntade vi oss alla en hyfsat lugn måndag. Ojoj vad fel vi hade!

De hela började mycket tungt när tränaren kommer in o säger att vi ska göra ett b(l)ip-test direkt. Halv tio på morgonen går vi då ut på plastgräset och testar hurpass bra kondition vi har. Jag var en av 3 (av 10) som hade förbättrat sig. Vilket iofs inte säger så mkt eftersom jag var klart sämst när vi kom tillbaks efter sommaren 8-). Till och med Erik slog mej då. Men nu ställdes allt till rätta igen och jag sprang in på 14, 3 och han på 14,1. ( tror jag hade 13, 8 förra) "vinnaren" sprang in på 16,5 tror jag. Inte helt oväntat är han innermitt...

Sen fick vi 10 min paus innan vi började den riktiga fotbollsträningen. Uppvärmning på 15 min, som nästan kändes mer som en nedvärmning från testet.. Därefter blev de lite småsprinter runt koner o pinnar innan vi körde spelövningar. Hålla bollen inom laget, först 6 vs 3 o sen 5 vs 4. Träningen avslutades med match 4 vs 4 plus en fri man som alltid var med laget med boll. Blev sammanlagt 8 matcher på 4 min.

Lunch o sen 1 timmes vila innan vi körde styrka i gymmet. Känns som att man blir lite starkare trots allt. Synd att det inte syns bara...