söndag, januari 27, 2008

mardröm - förlust med 1-3

Port Vale - Bournemouth 1-3(0-2)

Hemmamatch mot de som ligger nästsist(vi ligger sist) är ju upplagt för att kunna slåss om 3 poäng. Så blev det inte även om vi inte var sämre än dom. 2-0 efter första halvlek och det såg jättemörkt ut. Andra kommer vi igång bra och får till ett reduceringsmål efter ett långskott, jag passade fram - en av de få saker jag gjorde rätt under dagen.

Det kändes som att vi va på gång, tyvärr blev jag utbytt strax därefter(halvtimme kvar tror jag de var). Kan inte bli sur att de bytte ut mej såsom jag spelade, men de kändes ändå som att man va liite på uppgång så de va synd att man inte fick spela längre. Pressen fortsatte ett tag och vi fick ett grymt bra läge till kvittering,tyvärr räddades bollen på mållinjen. När vi gick framåt öppnade sig självklart ytor där bak, t.ex. hade de ett friläge (närmaste back var la minst 10 m bort) men där målvakten rädda till hörna. Deras 3-1 mål kom till slut på en frispark efter att de haft en kontring och deras spelare blivit nedsprungen precis utanför straffområdet. grym snygg frispark för övrigt.

Vi förlora alltså med 3-1 på hemmaplan och jag tror vi har typ 6 poäng upp till nästa lag nu... inte bra... Nästa match är på tisdag då vi tar emot Zoltans Yeovil. Får se om man får lira nåt i den matchen, själv hoppas jag åtminstone få en 20 min i slutet

1 Comments:

At 28 januari, 2008 19:40, Anonymous Anonym said...

de kommer tobbe! du har självförtroendet nu så kör bara på så kommer du sätta några baljor i Vale utav bara farten! Tålamod!

mackan ! Go and get them tiger!

 

Skicka en kommentar

<< Home