fredag, januari 25, 2008

första träningsveckan med Port Vale

Måndagen slapp jag o chris att åka till Port Vale. Istället åkte vi in till villas träningsanläggningen pch körde styrketräning istället.(gymlokalen e mkt bättre på villa, likaså mat o.... det mesta :P) Jag blev även o löpa 4 st 4 minuterslöpningar på löparbandet av reservlagstränaren eftersom jag bara spelade 30 min på lördagen.

tisdagsmorgonen bestod bara av spel 2 gånger 20 minutersmatcher. sen va träningen över. eftermiddagen spenderades på ett litet fitnesscenter 15 min bort där vi körde spinning med en riktig "tränare" och musik o belysning som blinka i takt med musiken. Första gången jag gått på spinning o de va la hyfsat. inget jag skulle vilja göra på min fritid också, den j*v*ln blir ju störande efter ett tag...

onsdagen fick vi helt ledigt

Torsdagsmorgonen började med att vi lirade fotbollstennis. 4 lag på två planer med riktiga nät! 3st 5 min matcher. matcher (alla mötte alla) Sen va det lite spel som gällde 9 vs 9, 2 st 20 minutare. sen var det även tänkt att vi skulle ha inläggs och avslutsövningar på eftermiddagen men det ställdes in pga för mkt blåst.

Fredagen blev en lång morgonträning. Började med kvadraten, sen blev det spel 2 gånger 15 med det laget som ska starta på matchen imorgon. Sedan var det inlägg o avslutningsövningarna som vi hade missat dagen innan.(blåste dock fortfarande så standarden var inte särskilt hög). till sist gick vi igenom fasta situationerna inför matchen imorrn..

1 Comments:

At 26 januari, 2008 22:59, Anonymous Anonym said...

Lycka till i Vale och gör inga mål på Crewe. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home