onsdag, februari 13, 2008

Port Vale - Carlisle

I denna match var anfallskollegan skadad(baksidan lår) och istället fick jag lira på topp med en kille som kom från ett "non-league"-lag till Port Vale nu under januari. Skillnad är ganska stor på dessa två spelare; dels deras spelstil, dels deras storlek. Den förre anfallaren jag lira med är typ 170 och den jag lira med nu är 190cm lång.

I och med att jag lira med en större forward nu så tog han över de mesta av ansvaret i luftspelet, vilket visade sig var bra. Både för laget och mig. Tyvärr kunde vi inte förvalta våra chanser och istället gör de 0-1 i andra halvlek. Vi kvitterar dock på straff med ca 5 min kvar och vi hade sen något läge att avgöra. Men vi har inte riktigt marginalerna på våran sida.En poäng är trots allt en poäng och Carlisle e faktiskt ett topplag så de får väl ändå ses som ett godkänt resultat.