söndag, februari 03, 2008

Bristol Rovers - Port Vale 3-2


Ännu en förlust. 4 matcher och 1 poäng har det hittills blivit i min Port Vale karriär. Känns dock som vi har varit värda mer än en poäng under dessa matcher, men som ett lag i botten så har man väl inte marginalerna på sin sida.

Förra matchen var vi klart bättre, men lyckades inte få in segermålet trots bra chanser. Denna match var tvärtom. iofs började vi bra första 15 min´och fick utdelning i form av en straff som våran lagkapten satte. tyvärr kvittera bristol påen hörna minuten efter och det tog hårt på vårat lag. resten av halvleken dominerar hemmalaget och vi ska va glada att det står 1-1 i halvlek.

I andra ändrar managern taktik och vi går ner på en 5backslinje! 5-3-2 spelade vi, eller 5-1-2-2 skulle man kunna säga... Givetvis blir det väldigt tunnt med spelare i våra anfall och de är mest långbollar vi kör med. Fast de blir ju även ytor på deras planhalva eftersom vi backar hem o de "luras" att flytta upp laget.

På en hörna tar vi sen ledningen ca 20 min in i andra halvlek. Lite orättvis kanske, men efter de så känns de att vi har läget under kontroll. De flyttar upp ännu mer och vi får mer ytor och borde kanske ha förvaltat det. Sista kvarten börjar de dock bli lite mer oroande, de bytte in 3 nya fräscha gubbar i anfallet. Mycket turligt får de också en kvittering med 9 min kvar. Inkast som förlängs av våran back(vissa påstår att han blir knuffad o vi borde haft frispark) och som dimper ner hos en bristol spelare som får till ett löst skott som reflekteras av en back och studsar retligt långsamt stolpe in.

med 5 min kvar byts jag ut. minuten senare får bristol straff efter ett inkast och domarn anser att bollen tog på vår lagkaptens hand(vilket vår lagkapten inte höll med om). Fanns tyvärr inget att göra åt det och bristol satte dit slutresultatet 3-2 med en bra lagd straff. de nästan 8000 bristol fansen på läktaren var i himmelriket lät de som....