onsdag, januari 30, 2008

Port Vale - Yeovil 2-2


Då var tredje matchen(den andra från start) avklarad. Fick spela 85 min idag. Har gått stadigt uppåt i speltid; 30 min - 60 min o nu 85 min. Gick även lite bättre i denna match. Känner fortfarande att jag behöver anpassa mej och bli van med hur laget spelar och hur spelet är i denna liga(mkt tjonga o kriga tyvärr). Men även som tränaren sa; laget måste vänja sig hur jag spelar.

Vi spelade iaf bra anfallsfotboll denna match och vi hade det mesta av bollen. Tyvärr kan vi la önska mer från försvaret då vi oftast släpper in hyfsat lätta mål på kontringar. Vi borde ha vunnit mathcen men de va yeovil som ledde med både 0-1 och 1-2.

Värt o nämna är att jag räddade ett skott på mållinjen precis innan jag blev utbytt. Efter en hörna o lite tumult så hann jag inte reagera, den kom på låret och studsa 5 cm utanför stolpen... lite surt eftersom de va vi som skulle gjort mål o vunnit mathcen...

De blev alltså 2-2 mot Zoltans lag. Zoltan för övrigt var inblandad i deras första mål men blev sedan utbytt i 65e. På lördag väntar Bristol Rovers borta, får hoppas jag få förtroende o starta igen!