torsdag, juli 31, 2008

Börjat jogga igen!

Idag var det på papperet en av de jobbigaste rehabdagarna för mig. Först 6 st en minutare(full fart) på spinningcykeln. Sedan 6 st en minutare på roddmaskinen. Där ska man klara 300 m, inom minuten. Gympasset avslutades med 4 minuter på step-up maskinen. Kändes som att gå uppför trappor i hög fart, ganska slitsamt på vaderna...

Därefter tog jag och alla de andra skadade en 1,5 paus för att kolla in reservlagets träningsmatch mot Nottingham. Matchen spelades på en av de nylagda planerna. Tror det var första gången någon tränat eller spelat där. A-laget kom sedan ut och tränade på andra sidan gräsytan. I bakgrunden såg man även ett litet orosmoment, de hade byggt en löparbana, som i slutet hade en grov sluttning uppåt. "amerikanarna ville ha det" sa våran fystränare. Det ska tydligen göra att man lutar sig mer framåt när man springer....

Matchen vanns iaf av oss med 1-0. En hyfsat jämn match men där vi kanske kunde ha vunnit med nåt mål mer. Curtis Davies från alaget gjorde comeback ca två månader för tidigt efter sin hälsena skada. Roligt och se honom tillbaka! Annars bestod vårat lag av reserv och juniorlagsspelare, plus innermitten osbourne iofs.

När matchen var slut var det att hoppa i poolen som gällde. 50 längder, varierat efter hur sjukgymnasten ville ha det. Som lagets sämste simmare har jag dock problem med att komma i mål innan jag måste simma igen tyvärr. Tycker jag e lite fuskigt att de får mycket längre vila än mej + att de har lättare för att simma..

Lunch och sedan styrketräna jag, bara ben idag. Till sist lite stretcher och rörelser med foten/ankeln innan jag och Sjukgymnasten själva gick ut kl 3 för mina första löpsteg på 3 veckor. 5 st 3 minutare stod det på papperet, och så blev det också. Klarade faktiskt av att springa snabbare än vad jag trodde, och det syntes även på pulsmätaren jag hade på mej. Hade högre puls än va jag brukar ha när vi kör hård löpträning med laget. (för dem som inte vet såå har vi pulsmätare på oss under varje träning, även inomhus, för att de ska se att vi jobbar tillräckligt hårt. På tal om det var det fyra personer som inte jobbade tillräckligt hårt i förrgår så de fick springa 4 st 4 minutare på löparbandet efter träningen medan de andra stretchade...)

3 Comments:

At 03 augusti, 2008 22:19, Anonymous Anonym said...

Hej Tobbe.
Hur går rehaben ?
Vilka är de andra som är skadade ?

Krya på dig/
Suckroar

 
At 05 augusti, 2008 14:27, Anonymous Anonym said...

Kanonblog det här. Har följt den en längre tid och ser fram emot en ny spännade låneperiod för din del (om inte MON plockar upp dig i startelvan förstås).

/Lycka till med karriären

 
At 06 augusti, 2008 23:13, Blogger Mikaelsson said...

Rehaben går bra och jag hoppas vara tillbaks i träning nån gång i nästa vecka. I reservlaget har Clark, Williams, Simmonds, Collins, Lowry, Herd, Hogg, Mcgurk + O'halloran varit borta från träning. Dock är några tillbaks o några snart tillbaks i träning.

 

Skicka en kommentar

<< Home